"Szagold meg, fogd meg, kóstold meg - és csinálj valamit!" - mondta volna állítólag a főzős csatorna szakácsa a képernyőről kilépve a koreai bevándorló családból származó Roy Choinak, aki a készülék előtt cheetost majszolva gondolkodott arról, hogy miből tudna megélni.
A Time magazin két kolumnát szentelt a Kogi's hálózat létrehozójának. A ma már elég jól boldugoló ázsiai-amerikai fickó egyike volt azon piníroknak, akik felismerték: az exkluzív éttermek és a gyorstáp között akkora piaci rés tátong, mint egy maxi pizza. Choi ma már több furgonból árul gyorsan elkészülő, de kizárólag valódi alapanyagokból készülő ételeket. Kínálatára jellemző több egzotikus konyha keresztezése.
A furgonok (gourmet food trucks) ma már Államok-szerte ismertek. A cégek a Twitteren és a Facebookon közlik, a következő napokban hol és mikor árusítanak - és a tömeg vevő a kezdeményezésre. A jelenséggel elég komoly orgánumok foglalkoznak: Wall Street Journal, CNET, Daily Pennsylvanian.
Ízelítő a járgányok kínálta vizuális élményből:
Kérdés: mennyi időt kellene a magyar bürokrácia erdeiben tölteni, ha valaki egy ilyen vállalkozást szeretne indítani?
(ÍzRájder)